Radim alá Bažant

Ryze českých Trike rozhovorů je u nás opravdu málo! Snad žádný! Tak jsme se rozhodli pro vás vyzpovídat nyní již loňského mistra České Republiky v Drift Triku. Rozhovor nese název RADIM ALÁ BAŽANT! Můžete očekávat skvělé počtení o Drift Trike scéně jak ve světě, tak samozřejmě i u nás ve které jde především o srandu, zážitky a adrenalin! Ostatně víc už se dozvíte v rozhovoru s Radimem B. Tímto ti děkujeme za tvůj čas! ENJOY IT!

Čau Radime. Na začátek ti chci poděkovat, že sis na nás udělal čas. Tak prosím pověz nám něco o sobě, odkud jsi?

Jsem z Přeštic u Plzně, kde bydlím od narození, tedy 26 let.

Kolik kilometrů jsou Přeštice zhruba od Plzně?

Přeštice se nacházejí cca 26 km od Plzně, leží mezi Plzní a Klatovama.

To máš tedy opravdu kousek, to jsi v Plzni určitě každý den!

No spíš v okolí Plzně.

A Co děláš, když zrovna nedriftuješ?

Myslíš pracovně, nebo tě zajímají spíš koníčky?

Zajímá nás vše ;) Ale jelikož jsem tě zastihl po montáži motorky, tak se klidně rozpovídej o koníčkách.

Mám teď zrovna rozestavěnou motorku a momentálně je to ve fázi závěrečných prací. Musím ji rozebrat, nechat nalakovat a dodat motor z jiné motorky stejné značky.

Koukal jsem nedávno na motorky na internetu, z jakého roku ty přestavuješ tu svojí?

Jedná se o motorku z roku 2001, ale vzhled té motorky je z období 80. let. - Styl Cafe Racer

Oka, krásná práce. Jak dlouho jezdíš na drift triku?

Mám za sebou tři sezóny.

A jaký byl začátek? Rovnou jsi ji postavil a jel, nebo to šlo pozvolněji?

Takhle rychlé to úplně nebylo. Původně jsme jezdili s kluky od nás z okolí závody na fichtlech, můžeme mluvit o pěti závodech ročně. Bohužel fichtlu se musí člověk věnovat skoro každý den, pokud chce, aby to vůbec jelo. Každopádně s kluky, co jezdíme na tříkolkách, jsme na této mašině objeli už 9 států Evropy.

A jak ses tedy dostal tedy k tomu trikování?

Poprvé jsem to viděl, když jsem seděl s kamarády na pivu, když nám to Jirka alias Pegas ukázal na videu. Tenkrát to už většina znala, ale rozhodně nikoho z nás nenapadlo, že bychom to postavili. Společně jsme to probrali a zjistili, že každý z nás má něco doma, co se na sestavení dá použít, tím pádem to nebyl takový problém postavit. Jeden z nás má dokonce stále úplně tu první, původní tříkolku a dokonce na ní stále jezdí, protože byla udělaná velmi kvalitně. Já už svoji původní nemám, dalo se na ní sice jezdit, ale nebyl to takový top, jako mám teď. Sice jsme první tříkolky poskládali z toho, co jsme doma měli, ale byly vlastně docela pěkný.

První tříkolku dostal Lukáš od bráchy Jirky, byla to tedy první tříkolka, která tady u nás v Přešticích vznikla.

Takže tímto vám už nic nebránilo v ježdění.

Ano, pak už jsme hlavně objížděli okolí a hledali nejlepší terény. Podmínky jsou tady v okolí dobré, horší je to s časem, to je náš největší problém.

První Radimův stroj nebyl jen obrovský, ale i oranžový!

Povíš nám teď něco více o již zmiňovaných podmínkách kolem Plzně?

Podmínky jsou super, jak se dostaneš ke Klatovům, začíná Šumava. V okolí Klatov jsou dva velké kopce cca 3 km, jeden je s mírnými zatáčkami, kde jsme trénovali. Na druhém kopci, který jezdíme teď, jsou tři vracáky a další dobré tři zatáčky, takže tam se jezdit dá.

A co provoz na druhém kopci?

Díky těm zatáčkám jezdí naštěstí auta pomalu a není tam tak velký provoz. Ještě 10 km od toho je kopec Koráb, na kterém se jezdí rallye a jezdily se tam i závody gravity autíček (formulí), které jezdí bez motoru, tak tam už je provoz veliký. Kluci to na tomto kopci zkoušeli jen na longboardu a na tříkolkách jsme ani nejeli. Už jsem zjišťoval, jestli by nebyl problém udělat třeba závody, bohužel je to opravdu docela složitý.

Až se oteplí, určitě za vámi musíme dorazit a vyzkoušet vaše kopce.

Na jaře s vámi počítáme.

Máš nějakého sponzora?

Malou podporu jsme měli minulý rok od Rock star, ale momentálně je to horší, moc jsme toho nenajezdili. Naštěstí to není sport, který by byl finančně náročný, závody sice finančně náročné jsou, ale dá se to zatím zvládnout.

Jak by sis představoval případnou spolupráci, kdyby se měl ozvat nějaký sponzor, co se týče trikování?

Přiznám se, že jsem nad tím ještě nepřemýšlel. Spolupráce by samozřejmě byla dobrá v podobě reklamy a následně příspěvku na závody. V Evropě se jezdí mistroství světa v Itálii a v Maďarsku. Budeme-li mluvit o tom bližším závodu v Itálii, mluvíme o 800 kilometrech tam a 800 zpět. Ze zkušenosti, co mám z Německa, není startovné úplně malé, myslím, že to vycházelo na 80Eur.

Se závody v zahraničí zkušenosti máš. Jak to tam probíhá?

Cizina je super, přijedeš tam s plachtou, davy lidí. Závody byly pod Mnichovem, nečekali velkou účast, a když nás viděli, hned se dali do řeči a byli moc milí. Úroveň závodů je obrovská, samozřejmě v Německu si nikdo nedovolí, aby se tam někomu něco stalo, takže sanitka na startu, v cíli, v polovině kopce a všude spousta doktorů. Lékaři naštěstí žádnou práci neměli, tak nás vozili s tříkolkami na kopec a nikdo s tím neměl žádný problém. Kvalita závodů a ceny se samozřejmě odrážejí na startovném. Neřekl bych, že závody v České republice jsou špatné, ba naopak, jsou úžasný, srovnatelný zážitek s cizinou, ale samozřejmě díky většímu startovnému v zahraničí jsou i větší ceny pro vítěze. Letos závody v Německu vůbec nebyly, podle zpráv od kluků z Německa to shořelo právě na tom, že neměli sponzory. Bez sponzorů do toho vůbec nejdou, protože by neměli peníze na to zaplatit třeba právě sanitky.

Takže tam ty závody nejsou pravidelně?

Je to opravdu o tom, koho seženou. Minulý rok to sponzorovaly velké firmy, bylo to super, a tak doufám, že to příští rok vyjde zas. S kluky jsme v kontaktu, ti se tento rok zúčastnili mistrovství v Itálii a tam je ta konkurence obrovská.

Doufám, že tedy podnikneme nějaký trip do ciziny společně?

Určitě, musíme. Závody v Itálii byly týden po českých závodech, takže jsem měl i docela chuť tam jet, shořelo to akorát na tom, že jsem měl službu v práci.

Tak to je velká škoda! Co tvé úspěchy? V létě jsme se potkali na závodech tady v Českém Krumlově, máš doma na poličce nějaké poháry ?

Ano, teď z Krumlova jsem si dovezl první místo ze Speed race, to je obrovský úspěch, to mě překvapilo a potěšilo, zvlášť když kluci jezdili hodně dobře.

Myslím, že finálová jízda s konkurencí z Polska se opravdu povedla.

Přesně, takový závod v Německu nezažiješ.

Finálová jízda z helmice Radima

Když máš tolik zkušeností ze spousty kopců, kde se ti jezdilo nejlépe?

Nejlépe právě v Krumlově. V Německu to taky bylo pěkný, ale trať nebyla tak zajímavá. V Českém Krumlově byla pro mě nejzajímavější trať, co jsem kdy jel. Ještě k těm úspěchům, z  Německa jsem si přivezl brambory, tedy čtvrté místo. Bylo to v Big driftu, kde se jelo na součet ujetých metrů v driftu.

Tak to je krásný. Kolik bylo v Německu jezdců?

Myslím takových 35 až 40 jezdců. Dokonce tam s námi jezdily i nějaké holčiny. A dost ostře!

Teď ještě k porovnání Německo, Česká republika a můžeme zapojit i Itálii. Jak to vidíš do budoucna s trikováním u nás? Myslíš si, že to máme budoucnost?

Myslím si, že ano, pokud do toho půjde pár lidí, stejně jako teď. Mohla by vzniknout nějaká asociace, jako je právě v Německu, což velmi napomáhá konání závodů. Takže snad jo, snad se to do budoucna rozjede a bude víc a víc lidí.

Co já pozoruji, tak zájem rapidně stoupá.

Je to super, dost tomu napomáhá facebook a videa a jak jsem říkal, finančně to není tak náročně, takže kdo má svářečku, může si trike svařit, kdo svářečku nemá, trochu našetří peníze.

A co úrazy :)?

Naštěstí žádné vážné nebyly, odřený záda, spálená lýtka - klasika co se stane každému riderovi že jo :D. Hned napoprvé co jsme na to sedli, tak všichni byli v kraťasech. Tím pádem po tom co jsem dojeli jsme měli všichni totálně spálený nohy. Pro začínající - chce to minimálně štrupny.

Kdo neměl spálený lejtka, tak nejezdil na triku! :) Ještě by mě zajímalo, jestli jsou v  Německu víc vybavený, nebo jezdí taky v kraťasech?

Ne, to určitě ne. Tam musí být minimálně helma, páteřák, musí být chrániče na holeně a rukavice a samozřejmě podpis zodpovědnosti. Je potřeba dodržovat pravidla, veškeré průsery jdou za tebou.

Kiss the road.

Říkal jsi, že už máš třetí stroj. Který fungoval nejlépe? Předpokládám, že s každým strojem vychytáváš něco nového.

Určitě nejlépe funguje asi ta poslední tříkolka, na které jsem jel i poslední závody, třeba ty v Krumlově. Byla vyloženě udělaná na rychlé ježdění, aby se do ní dalo lehnout. Na předchozí také ještě občas jezdím, mám ji ale spíše na driftování. Má velký plasty vzadu, velký zadní gumy z motokáry a celkově je tak velká, abych si na ní mohl pořádně zablbnout.

Radimův poslední stroj

Myslím, že jsi jeden z mála, co má zvlášť stroj na driftování a zvlášť na rychlost.

Právě s tou poslední tříkolkou se hůře driftuje.

Preferuješ spíš domácí výrobu , nebo kupovaný stroje?

Samozřejmě že domácí výrobu, na kupovaným triku jsem seděl, ale je pro mě zajímavější sestavit si stroj doma, stejně jako s tou motorkou. Baví mě to a trávím  tím hodně času. Čas si na to vždycky rád udělám.

Tomu rozumím, je v tom to srdíčko. A kdo ti stroj navrhuje?

Také sám.

Plánuješ do budoucna nějaké úpravy nebo vychytávky?

V tuto chvíli ne, ale určitě se to časem někam posune. Poslední tříkolku, kterou jsem dělal, jsem dělal podle fotek a videí, na kterých jezdili lidi v Itálii, nechal jsem se tam například inspirovat sedačkou a rozměry tříkolky. Rozměry odpovídají tříkolkám, které musí mít na mistrovství světa, ještě jsem na ní ale přidělal dvě brzdy na přední kolo.

Koukal jsem, že máš klasickou brzdu zepředu vidlice i zezadu vidlice!

Ano, mám klasickou, ne kotoučovou.

Na konec rozhovoru ti položím zákeřnou otázku. Máš nějaký vzkaz pro čtenáře?

Určitě rádi uvidíme na kopci nové lidi, protože čím více lidí bude, tím budou závody lepší a zajímavější. Samozřejmě, když bude konkurence, tak jenom lépe, alespoň se někam posuneme. Nebudeme se potom stydět vyrazit na mistroství do Itálie ukázat, že také něco umíme.

Ještě dodám, nějaké slečny by to chtělo. Možná tedy poslední otázka. Nechystají se nějaké slečny z okolí Plzně jezdit?

Bohužel o žádných nevím. Samozřejmě holky od nás to zkoušely, občas se přetočily, ale nehrnou se do toho. Holčina, která se do toho pouštěla nejvíc, je Pegasova přítelkyně.

Paráda! Radime díky ti za rozhovor, zdravíme Plzeňskou bandu a brzy na čáře ;)

Plzeňská banda riderů.
Zleva: Milda Fík, Radim, Bu2, Rady, Lukáš Pegas a chybí Jirka Pegas

Díky za pozornost a pokud jste ještě neviděli finálovou jízdu, tak si jí vychutnejte zde: